Как да намерите високочестотни заявки в Yandex. Избор на ключови думи от Yandex wordstat и direct

Как да намерите високочестотни заявки в Yandex. Избор на ключови думи от Yandex wordstat и direct

Начинаещите оптимизатори често задават въпроси относно честотата на заявките. Какво означава MF, LF и HF? Възможно ли е темата на сайта да повлияе на присвояването на заявките към някой от интервалите? и т.н. В тази статия ще се опитам да дам изчерпателни отговори на тези въпроси.

Каква е честотата на заявките

Различните заявки имат различна популярност сред интернет потребителите. Някои заявки се дават на търсачките само няколко пъти месечно, докато други са няколко хиляди или дори десетки хиляди. Колкото по-често се използва дадено искане, толкова по-висока е неговата честота.

Как да разберете честотата на заявка

За да разберете честотата на конкретна заявка, можете да използвате няколко специални услуги.

Честотата на заявките в Yandex можете да намерите на wordstat.yandex.ru. За да направите това, въведете ключовата дума, която ни интересува, в лентата за търсене и щракнете върху бутона „Избор“. Yandex ще покаже колко пъти потребителите са задавали заявки, съдържащи думите, които сте посочили.

Както можете да видите, за заявката търсачкатова е 365398 импресии на месец. Доста впечатляващо число. Въпреки това, както бе споменато по-горе, това е сумата от всички заявки, съдържащи тези думи. За да разберете колко пъти е зададена заявката в дадена форма, трябва да я поставите в кавички и да поставите пред всяка дума Удивителен знак. По този начин трябва да въведете в лентата за търсене "! система за търсене".

Както можете да видите, има само 3705 импресии на месец.

За да разберете колко пъти този въпроспоиска Google да отиде на https://adwords.google.com. Тук всичко е точно както при въвеждане на ключова дума и натискане на „Търсене“.

Единствената разлика е, че за да намерите честотата на ключова дума в конкретна форма, трябва да поставите отметка в квадратчето „Типове на съвпадението“ срещу „фразово.

Класификация на заявките за търсене по честота

Сред оптимизаторите е обичайно всички заявки да се разделят на три категории в зависимост от тяхната честота. Това са "нискочестотен", "средночестотен" и "високочестотен", съкратено LF, MF и HF.

  • Високочестотни заявки - HF, това са думите или фразите, които са най-често търсени в тази тема, така да се каже, най-популярните. Прието е всички заявки с честота от 10 000 или повече да се считат за високочестотни. По правило това са заявки от една дума като „телевизор“ или „кола“ и т.н.
  • Средночестотна заявка - MF, това са заявки с честота от 1000 до 10 000. Обикновено това са многословни заявки, по-специфични от HF, например "купете телевизор"
  • Нискочестотни заявки - LF, това са заявки с честота до 1000. Това е най-специфичният тип заявки като: „купете телевизор LG в Москва“.

Е, това е всичко, което исках да ти кажа днес. Между другото, наскоро случайно попаднах в интернет на един добра компания, която предоставя услуги по наемане и хостване на сървъри. Ако някой се интересува, ето връзката http://www.di-net.ru/collocation/colocation/. Цените им ми харесаха.

Честота на заявките - броят пъти, в които потребителите са въвели тази заявка търсачказа последния месец.

Какво се нарича честота на заявките в Yandex и Google?

Този термин се използва за обозначаване количествен показател, което се определя от броя заявки за търсене(ключови думи/фрази), влизащи в търсачката за определен период от време. Най-често в рамките на 30 дни. Този индикатор се използва в няколко области: реклама, интернет маркетинг, промоция на уебсайтове.

В зависимост от обема на използване заявките се разделят на:

  • Висока честота (HF). Състои се от 1 или 2 думи. Една заявка попада в тази категория, ако според статистическите служби я правят повече от 10 000 души на месец. Извеждането на сайт в ТОП за този тип заявки е труден процес поради високото ниво на конкуренция.
  • Средна честота (MF). Общият брой посещения в търсачката за този тип заявки е в диапазона от 1000 до 10 000. Нивото на конкуренция на MF е по-ниско от това на HF, но те дават добра посещаемост. Коефициентите на преобразуване на MF варират от средни до високи.
  • Ниска честота (LF). Заявени от 100 до 1000 пъти на месец. Те служат за насърчаване на ресурси и увеличаване на целевия трафик.
  • Микро-ниска честота (микро-LF) - до 100 заявки на месец.

Как да проверя честотата на заявките?

Търсачките разработват свои собствени услуги за определяне на честотата на заявките. За да ги използвате, трябва:

  1. Регистрирам.
  2. Влизам.
  3. Въведете вашите заявки във формата за търсене.

Анализ на честотата на заявките за търсене в Yandex.

Продуктът на Yandex се нарича Yandex Wordstat. Работи с всички словоформи на заявката за търсене, изключва въпросителни форми и предлози. За да проверите заявка с предлог, трябва да добавите "+" пред нея. Пример:

Резултат просто търсенеще бъде представен като общия брой заявки за интересуващата ни ключова дума и фразите, в които тя се съдържа. Ако трябва да получите резултат в Wordstat за конкретна словоформа, ще трябва да бъдете озадачени от използването на специални оператори: кавички, удивителен знак, плюс, минус. Принципът на използване е подобен на този, използван в Yandex Direct.

Хостинг на споделен уебсайт за популярни CMS:

Само молба:

Има общо почти 4,5 милиона заявки, съдържащи тази дума. Тези 4,5 милиона включват останалите заявки, така наречените „опашки“:

Сега използваме оператора "". Заявка, въведена в кавички, ще се покаже без опашки:

Почти 35 000. Но кавичките не фиксират словоформите. Тези. тези 40 000 включват както „лаптопи“, така и „лаптопи“ и „лаптопи“. Удивителен знак се използва за фиксиране на формата на думата:

Да приемем, че се интересуваме само от заявки за информация. След това, използвайки оператора „-“, можете да отрежете търговски заявки:

Как да намерите честотата на думите за търсене в Google?

Статистически Google услуганаречен Google Adwords (като цяло е създаден, за да поддържа контекстна реклама, но данните за заявките могат да се преглеждат без попълване на баланса). С негова помощ те получават данни за направените в системата заявки за търсене. Услугата ви позволява да изберете регион и език, показва честотата и конкурентоспособността на ключовите думи. Google Adwords е подходящ за сравняване на популярността на заявките за търсене, позволява ви да проследявате динамиката на тяхната популярност чрез графики.

Точно както в Wordstat, можете да зададете желания регион, отрицателни ключови думи и (в Wordstat трябва да гледате историята за всяка заявка поотделно) - периода на статистиката.

Колко полезно е познаването на такава статистика?

На базата на тези обективни данни, които отразяват нуждите и предпочитанията на потребителите, оптимизаторът може да състави семантичното ядро ​​на сайта. Такава стратегия помага да се избегне загубата на време и пари в опит да се създаде ресурс по необещаваща тема или да се конкурира с гигантите, които заемат първите позиции в ТОП на търсачките.

Освен това тази информация в ръцете на SEO специалист се превръща в полезен инструмент за подобряване на ефективността на промоцията на ресурсите. В зависимост от поставените цели и задачи, той може да коригира преобладаването на HF, MF или LF заявки. Популяризирането на уебсайтове в търсачките за високочестотни заявки увеличава броя на уникалните потребители.

Но този тип оптимизация е най-скъпият от гледна точка на време и пари. Yandex използва политика на принудително инхибиране на популяризирането на ресурси за високочестотни заявки. Първо, сайтът трябва да спечели репутация и да демонстрира положителна тенденция на развитие. Само след като тези условия са изпълнени, ресурсът може да претендира за правото да се състезава в ТОП.

MF и LF заявките имат висока конверсия, но ниска конкуренция, което намалява разходите за промоция. В същото време те спомагат за подобряване на качеството на аудиторията и постигане на увеличение на трафика.

Средното оформление на заявката за търсене изглежда така:

  • HF - от 10 до 15%;
  • MF - 20-40%;
  • LF, microLF - от 45 до 70%.

Какво друго трябва да знаете за заявките?

Има категория ключови думи, чиято честота е пряко зависима от времето на годината или конкретен месец. Посещаемостта на сайтове, чието семантично ядро ​​се състои от такива ключови думи, варира по аналогия с високия и слабия сезон в туристическия бизнес. Проучването на сезонността помага да се подготви ресурсът и да се избегне загубата на трафик. Можете да получите тази статистика чрез Yandex Wordstat (раздела „хронология на заявките“) или с помощта на програмата Key Collector.

Конкурентоспособността на заявките не винаги съвпада с честотата. Стойността на този показател се влияе от характеристиките целева аудитория, предмет на заявката, брой оптимизирани ресурси и степен на оптимизация. Колкото повече фактори участват в популяризирането на заявката, толкова по-голяма е конкуренцията.

Честота на заявките- броят на заявките, въведени в търсачката, изразява общата им популярност. Инструментът ще ви помогне масово да определите широката, точна и прецизирана честота на заявките за търсене в избрания регион, както и да покаже ефективността на всяка заявка. Честотата се взема директно от Yandex Wordstat с лимит от 100 заявки за проверка, данните се кешират до следващия ден (00:00 московско време).

Видове заявки за търсене по честота

Резултатът от честотата често е свързан с конкуренцията. Има пряка зависимост - колкото по-честа е заявката, толкова по-висока е конкурентоспособността.

  • Микрочестота(MCH) - най-непопулярните заявки, тяхната условна честота е от 0 до 3 обаждания към Yandex на месец, често съдържат дълга „опашка“ от думи, например: „къде да купя лаптоп в Москва с отстъпка и дъга Руска клавиатура”.
  • Ниска честота(LF) - непопулярни заявки, често съдържат „опашка“, са ефективни при промоцията поради ниската конкуренция, например: „купете лаптоп в Москва с отстъпка и руска клавиатура“.
  • среден клас(MF) - в по-голямата си част те се състоят от няколко думи, със спецификация на високочестотна заявка, например: „купете лаптоп в Москва с отстъпка“.
  • висока честота(HF) - обобщена популярна заявка за ниша, често неуточнена, например: "купете лаптоп."
  • Микровълнова печка(SHF) - най-популярните нишови заявки, съдържат 1 ... 2 думи, например: "лаптоп".

Присвояването на заявка към някакъв вид честота винаги е условно, няма конкретни числа, тъй като всяка ниша има собствено честотно разпространение, например:

И двете заявки са HF, те са просто две напълно различни ниши.

Видове честоти

Основен- честота на широко съвпадение, резултат от въвеждане на заявка в Wordstat без използване на оператори. Използва се за определяне на общата популярност на дадена ниша и преглед на „опашката“ на заявките при събиране семантично ядросайт.

Точен- честотата на заявката, когато се цитира. Използва се за отрязване на "опашката" на заявките.

Изискан- честотата на заявката, когато е цитирана и всяка дума е предшествана от удивителен знак.

Коефициент на ефективност на заявките

Определянето на ефективността на заявките е необходимо, за да се подчертаят приоритетните заявки за промоция от списъка на семантичното ядро.

Изчислява се по следната проста формула:

За по-ясно разбиране защо изобщо определяте коефициента на ефективност на заявката, разгледайте пример:

Заявката „купете телефон в Москва“ е най-честата, но не и най-ефективната в списъка, най-добре е да се преместите от този списък с помощта на заявката „купете телефон Samsung“, тъй като често се въвежда в точно съответствие, докато нивото на конкуренция ще бъде 2 пъти по-ниско от заявка №1, тъй като има по-нисък процент на широко съвпадение. Ако заемете ТОП-1 позиция за заявката „купете мобилен телефон”, тогава ще получите 810 посещения, а ако за заявката „къде да купя телефон”, тогава само 65, докато разходите за популяризиране на тази по-малко ефективна заявка ще бъдат по-високи.

Честотата на заявките е броят заявки за конкретни ключови думи за определен период от време.


Още видеоклипове в нашия канал - научете интернет маркетинг със SEMANTICA

Методите за определяне на честотата на заявките може да се различават в зависимост от използваната търсачка. Най-популярните услуги са Google и Yandex.

Ключовите фрази имат различна степен на популярност сред потребителите, търсещи информация в Интернет. Някои заявки могат да бъдат зададени от търсачките няколко пъти за 30 дни, другата част - от 2-3 хиляди пъти до няколко десетки хиляди. Алгоритмите на роботите за търсене са проектирани по такъв начин, че колкото по-често се използва определена фраза, толкова по-висока е нейната честота. Разполагайки с такава статистика и знаейки как да използва правилно тези цифри, един SEO специалист може да разбере какъв точно трафик ще получи, ако изведе сайта на първите страници с резултати от търсенето за заявките, които го интересуват.

В допълнение, статистиката за честотата позволява най-ефективно да се избере семантичното ядро ​​за сайт или отделна уеб страница, както и да се изключат нецелеви ключови фрази дори на първите етапи на популяризиране на ресурса.

Определяне на честотата на заявките по тип

Висока честота (HF)

Те имат широк фокус и като правило съдържат една или повече думи, които са най-популярни сред потребителите при търсене на тази или онази информация. Високочестотните запитвания се използват като реклама за формиране на положително мнение на целевата аудитория за компанията като цяло и в частност за предлаганите стоки/услуги.

  1. HF не е подходящ за популяризиране на уеб ресурси, които са на по-малко от една година. В този случай трябва да започнете с басите и средните честоти.
  2. Максималната честота на RF заявки може да достигне няколко десетки хиляди (според Request Statistics).
  3. Те се задават от потребители, които току-що започват да изучават предметната област и, като най-конкурентната опция, са много по-скъпи за популяризиране от други видове.

Средночестотен (MF)

Това са по-специфични заявки, състоящи се от няколко думи. Честотата им може да достигне от една до няколко десетки хиляди заявки на месец. Те са подходящи за популяризиране на всякакви уеб ресурси, независимо от продължителността на работа. Подобно на HF, заявките са в основата на промоцията, надарена с не най-широкия, но не твърде тесен фокус. Те са чудесни за онлайн магазини и други сайтове, които популяризират конкретни продукти или услуги, където потребителите знаят какво да търсят и какви ключови думи да въведат в търсачката.

Ниска честота (LF)

Те са тясно фокусирани, описват конкретна нужда на целевата аудитория и обикновено се състоят от три или повече думи. С други думи, LF се задават от хора, които знаят точно какъв продукт им трябва в каква конфигурация (например купете четка за зъби Philips в Москва). Средната честота на заявките тук може да бъде от 1 хиляди гледания. най-голяма реализация и са подходящи за популяризиране на всякакви интернет сайтове на всички етапи. Основното предимство на NP е, че макар да не са много търсени, те не са конкурентни и са много по-евтини за промоция в търсачките.

Проверка на честотата на заявките в Yandex

Високочестотните, средночестотните и нискочестотните заявки се изчисляват въз основа на броя импресии на месец. Те не могат да отразяват точна статистика, но в процеса на популяризиране на уеб ресурси те се използват като доста грубо закръгляване. Без точни показатели те могат да бъдат разделени по следния начин: заявка от 100 импресии е нискочестотна, повече от 1-2 хиляди е висока честота. В същото време е невъзможно да се определи точно средната честота на заявката - всеки SEO специалист го определя сам.

Различните търсачки използват различни услуги за проверка на честотата на заявките. В търсачката Yandex можете да оцените интереса на потребителите към конкретни теми за избор на ключови думи с помощта на услугата WordStat. За да направите това, трябва да въведете заявка. В отговор ще се покаже статистика за самата заявка и за нейните аналози (или словоформи). Могат да се използват допълнителни оператори за прецизиране на фразата. Например, ако оградите заявка във френски кавички (или кавички рибена кост), можете да получите данни за честотата на заявка, която се състои само от посочените думи, но написани във всякаква форма и последователност.

Видове честоти на заявки в услугата Yandex

В търсачката Yandex има няколко вида честота - основна, точна и прецизирана (те се обозначават с различни знаци и символи).

  1. Базовата честота е от чисто изследователски интерес за уеб администратора, тъй като се счита за най-неточната. За да го изчислите, трябва да въведете заявка без специални символи, но резултатът ще бъде неспецифичен, тъй като ще съдържа данни както за самата заявка, така и за всички останали, които включват всички думи, посочени в ключовата дума. Единственото използване на тази честота може да се намери в анализа на общ интерес по темата. Така че, ако въведете „купете брашно“ и посочите региона на интерес, можете да разберете колко хора искат да купят брашно в интернет (без специфики - какъв вид и в какъв обем). Не забравяйте обаче, че може да има повече такива хора, те могат да използват заявки като „цена на брашното“, „цена на брашно“ и т.н.
  2. Точната честота („кавичките рибена кост“) отразява количеството въведени от потребителите заявки в различни склонения. Например, уеб администраторът трябва да изчисли честотата на заявката "железни врати". За да получите тази информация, трябва да поставите заявката в кавички преди избора. Това ще позволи на услугата за ключови думи и статистика на заявките на търсачката да показва общия брой конкретни заявки за железни врати и всички форми на склонение (железни врати, железни врати и т.н.).
  3. Посочената честота (!) съдържа само подходяща и релевантна информация. Той отразява количеството въведени от потребителите конкретна форма (склонение, спрежение, число ..) на определена фраза, която уеб администраторът търси. Препоръчително е да се изчисли точно определената честота, тъй като тя отразява същността на заявката и определя нейната популярност сред целевата аудитория. По този начин можете да разберете колко души въвеждат заявката точно във формата, в която сте я написали - много полезно, ако е необходимо, за да разберете кой от два или повече ключа би било по-полезно да използвате при директно въвеждане в текстове. Например „как да направите бонбони със собствените си ръце“ или „как да направите бонбони със собствените си ръце“.

За да получите честотата на заявките в други търсачки, се използват други услуги. За да получите статистика в Google, например, трябва да имате акаунт в услугата за контекстно рекламиране AdWords. Влизайки в Лична зона рекламна кампания, трябва да отидете в секцията „Инструменти“ и да използвате подсказки за ключови думи. Чрез въвеждане на желаната фраза услугата ще предостави готов резултат от анализ не само за посочените думи, но и за подобни. Това позволява на уеб администратора да избере най-оптималната опция за заявка за промоция при търсене.

В същото време Google няма възможност да проверява честотата на заявките, но потребителят може да добавя уеб ресурси със съдържание за лица, които са навършили пълнолетие в резултатите, както и да използва допълнителни филтри. По-специално, можете да проверите конкретна заявка по географско местоположение: в конкретен регион, държава или по целия свят.

Услуги за определяне на честотата на заявките за търсене

В допълнение към AdWords, Google има уеб услуга, която показва колко пъти потребителите търсят конкретна фраза (за определен период от време) спрямо общия обем на заявките за търсене, разделен на географско местоположение (регион, държава). Тази услуга се нарича GoogleTrends. Въвеждане на заявки, представляващи интерес, уеб администраторът получава статистика под формата на графика с възможност за сравняване на няколко фрази. Той обаче не се показва тук точни показатели, но условно.
Статистиката на заявките за търсене към услугата Search Mail.Ru също е популярна. Тук можете да видите информация за общи впечатления, разделени по възрастови и полови категории.

Груповата проверка на честотата на заявките, както и събирането и анализирането на семантичното ядро ​​могат да се извършват с помощта на програмата Key Collector и уеб интерфейса Rush Analytics. Първата програма се заплаща (таксата е само за закупуване на програмата - еднократно), втората се предоставя в различни ценови решения - от 0 до 6000 рубли на месец .. В същото време техните функции и възможности са до голяма степен подобни.

Необходимостта от използване на тези услуги се дължи на факта, че освен за проверка на честотата на заявките, WordStat не може да се използва за ефективно съставяне на семантично ядро. Разбира се, можете да разчитате на получената информация, но с някои нюанси. По-специално, ключови думи с минимална честота могат да имат конкуренция в търсачката и да доведат до уеб ресурса определено количество оттрафик.

За да предвидите трафика от търсенето на Yandex, трябва да знаете честотата на заявките. Можете да проверите честотата ръчно в Wordstat, но това е много време, ако имате големи масиви от ключове. Парсерите са предназначени да ускорят работата: това са настолни програми, разширения на браузъра, облачни услуги и скриптове. Всички те са сходни - има само разлики в нюансите на работа. Click.ru също има своя собствена услуга. Разбираме какви са предимствата му пред аналозите.

Основни характеристики на Wordstat Parser в Click.ru

Характеристики на услугата:

  • колекция от честоти от лявата колона на Wordstat за посочените фрази;
  • зареждане на фрази като списък или използване на XLSX файл;
  • възможността за анализ на честотата във всеки регион на Yandex;
  • отчитане на типа съвпадение при синтактичен анализ (оператори " фраза«, «! фраза" И [ фраза]);
  • запазване на всички отчети "в облака".

Характеристики на услугата:

  • неограничен брой заявки за търсене при проверка наведнъж;
  • няма нужда да създавате фалшиви акаунти в Yandex специално за изтриване или риск за собствените си акаунти;
  • няма нужда да използвате прокси сървъри и да въвеждате captcha;
  • сумиране в отчета на честотите за посочените региони или разбивка за всеки регион;
  • висока скорост на анализ;
  • лесен за следване отчет във формат XLSX.

Защо да знаете честотата на ключовите думи

Основната причина за събиране на честоти е прогнозиране на трафика. Знаейки колко пъти потребителите са се интересували от определена фраза, можете грубо да изчислите колко кликвания ще получи даден сайт, ако заеме N-та позиция в търсенето.

Как работи на практика:

  • направихте списък ключови фразипо който планирате да се движите;
  • за фразата, за която планирате да оцените трафика, определете честотата (например " купете тахта в Москва"- 2852);
  • разберете стойностите на CTR в зависимост от позицията в търсенето (приблизителни данни за разпределението на CTR могат да бъдат намерени в отворени източници, но ако вашият сайт работи поне няколко месеца, тогава по-точни данни са налични в отчетът на Yandex.Webmaster „Заявки за търсене“ / „История на заявките » / индикатор: «CTR на позиции, %»);
  • направете прогноза за трафика за ТОП-10 (за да направите това, умножете честотата по CTR и разделете на 100%; например, ако CTR на позиции 2-3 е 25%, тогава прогнозираният трафик при достигане на тази позиция е : 2852*25/100 = 713).

Друга причина за честотен анализ е пресяване на "боклук" фрази. Това са фрази, чиято честота клони към нула и няма смисъл да се включват в съществуващи страници (да не говорим за създаване на нови страници за тях).

Кои фрази се считат за "боклук"? Всичко зависи от темата. Например, ако темата е тясна, има малък трафик (например за ключовите думи " закупуване на апарат за ЯМР" или " Ремонт на Vertu”), и всеки потребител струва теглото си в злато, тогава можете да оставяте фрази с честота 1. За магазини за масов пазар можете да филтрирате заявки с честота под 5. А за информационни сайтове, честота 30 -50 може и да е долната граница. Основното нещо е да не прекалявате с изтриването на ненужни фрази, в противен случай съществува риск от загуба на трафик от нискочестотни заявки, което понякога достига до 70-80% от общия трафик.

Как да събирате честоти в Click.ru

Етап номер 1. Изтегляне на ключови думи

Етап номер 2. Избор на регион

Всички региони, поддържани от Yandex, са налични в системата. Изборът на региони за парсване зависи от задачите. Нека разгледаме няколко ситуации:

1. Планирате реклама в един регион. Тази ситуация е типична за информационни сайтове, малки регионални онлайн магазини и местни компании, предоставящи услуги. Просто посочете желания регион (НЕ активирайте опцията „Разделяне по региони в отчета“).

2. Планирате да рекламирате в основния и няколко близки региона. Ситуацията е типична за регионални компании и онлайн магазини (без поддомейни), които поради териториалната си близост ще бъдат популяризирани в собствените си и съседни региони. В този случай изберете регионите (НЕ активирайте опцията „Разделяне по региони в отчета“). В този случай честотите за всички избрани региони ще бъдат обобщени в един отчет.

3. Планирате да създадете регионални поддомейни и да ги рекламирате в различни региони. Ситуацията е типична за големи онлайн магазини или онлайн услуги (например таксита, услуги за доставка на храна и др.). В този случай изберете желаните региони и активирайте опцията „Разделяне по региони в отчета“. В доклад за отделни листоведоклади ще бъдат представени за всеки отделен регион. Тоест, всъщност получавате не един отчет, а толкова региони, колкото посочите.

Етап номер 3. Задаване на опции за събиране на честоти

Ако просто въведете фраза в Wordstat и започнете да събирате честоти, тогава ще получите статистика за всички варианти на словоформи (включително фрази, които включват дадената). Това е така нареченото широко съвпадение. Например 12902 импресии за фразата " купете ховърборд евтино"не означава, че потребителите са въвели тази фраза в този правопис 12902 пъти. Тази фигура също включва препратки към фразата " ховърборд купете в Москва на изгодна цена", И " Ще си купя гироскутер с рубли евтино", И " ховърборд купете в Перм на изгодна цена"и много други. други

Операторите за съвпадение се използват за получаване на по-точни статистически данни за заявките. Говорихме за тях подробно в. Тук ще се съсредоточим върху тези, които се поддържат от инструмента за анализ на Wordstat от Click.ru.

1. Широко съвпадение(информацията се търси по зададени фрази без допълнителни оператори). В този случай получавате много обширни статистики, които далеч не винаги са подходящи и отразяват реалната картина на търсенето. Има няколко причини за това:

  • фалшива статистика (в мрежата има много парсери, които създават фалшиви обаждания към Yandex, поради което получените числа са твърде високи);
  • неподходяща семантика (например за заявката " купи памперси» хората не търсят непременно продукти за бебешка хигиена - « пеленасе наричат ​​чистачи на мастило за принтери и такива заявки са доста популярни).

Анализът на честотите при широко съвпадение е полезен само от гледна точка на голямата картина, за разбиране на тенденциите, но за вземане на окончателни решения относно включването на определени заявки в ядрото е по-добре да използвате операторите за съвпадение по-долу.

2. Фиксиране на броя на думите(оператор " кавички"). В този случай статистиката се показва само за дадена фраза, но като се вземат предвид различни случаи и пермутация на думите. Например честотата на ключа " купете ховърборд евтино" включва честотата на фразата " евтини за закупуване ховърбордове", но не включва " купете ховърборд евтино в Москва" или " купете ховърборд". Това е много по-точна статистика от широкото съответствие, защото отразява информацията за конкретна заявка.

3. Фиксиране на броя на думите + морфология(оператор "! кавички с!удивителен!знак"). Ако искате да получите информация за конкретна заявка с дадена словоформа, използвайте този оператор. Ако зададете "! купете! ховърборд! евтино“, тогава ще получите информация само за такава словоформа (например статистика за заявката “ купете ховърборд евтино” няма да бъде активиран). Важно е да се разбере, че ако семантиката е тясна, тогава числата ще се окажат твърде ниски (или изобщо ще има нули). Следователно този оператор е по-подходящ за популярни теми, където трябва да намерите най-популярните опции за писане на ключови заявки.

4. Фиксиране на словореда(оператор [ квадратни скоби]). Този оператор се използва, когато словоредът е важен за правилната оптимизация на страницата. Класически пример е с покупката на билети. Според фразата " билети Москва Питър” в широко съвпадение ще включва статистически данни за фрази като „ Питър Москва билети”, които са подходящи за оптимизиране на страницата за търсене на билети от Москва до Санкт Петербург. За да се избегне това, фразата за търсене се взема в квадратни скоби и тогава статистиката ще бъде само за фрази с даден словоред (като се вземе предвид различната морфология).

Най-добре е да събирате честоти, като вземете предвид всички съответстващи оператори. Така ще имате най-пълната картина. Ако бюджетът ви е ограничен, активирайте поне два типа съвпадение – например широко и кавички.

Етап номер 4. Получаване на резултат

Времето за събиране на честотата зависи от броя на заявките, регионите и типовете съвпадение. Ако няма много заявки (до 1000), процесът ще отнеме не повече от 1-2 минути. Резултатът е достъпен в "Списък със задачи":

За да изтеглите отчета, щракнете върху съответната връзка. В отчета ще видите списък с дадените фрази и честотата до всяка от тях. Ако зададете разделяне по региони, тогава отчетът ще има няколко листа, съответстващи на всеки регион. Освен това всеки отчет има лист с първоначални настройки.

Ако нямате време да изчакате изпълнението на задачата, можете да затворите браузъра - анализът ще продължи без ваше участие.

След като анализирането приключи, системата ще ви уведоми на електронна поща, посочени по време на регистрацията в Click.ru. Отчетите са налични в системата по всяко време, така че не е необходимо да ги изтегляте веднага след приключване на анализирането.

Ако погрешно зададете повторен анализ с подобни изходни данни, системата ще ви уведоми за това. Това избягва загубата на пари.

Колко струва инструмента

За фактуриране се използва базовата единица - TK (получаване на данни за един тип честота за една фраза за един набор от региони).

Нюанс: ако посочите няколко региона, но не активирате опцията „Разделяне по региони в отчета“, тогава броят на регионите не влияе на крайната цена на проверката. Ако искате да получавате отделни отчети за посочените региони, тогава цената ще се увеличи пропорционално на броя на регионите.

Ето таблицата с тарифите:

Брой ТЗ< 1000 ТЗ < 3000 ТЗ < 5000 ТЗ < 10000 ТЗ >= 10 000 TK
Разходи, търкайте.0,07 0,05 0,04 0,03 0,02

Ето няколко примера за изчисляване на бюджета за анализ на честотата:

Първоначални параметри Брой фрази
200 2000 4000 8000 15000
1 регион, 1 тип съвпадение14 120 170 340 500
1 регион, 2 типа съвпадение28 240 340 680 1000
1 регион, 4 типа съвпадение56 480 680 1360 2000
5 региона (без разделяне на региони в отчета), 4 вида съответствие56 480 680 1360 2000
5 региона (с разделение по региони в отчета), 4 вида съответствие280 2400 3400 6800 10000

В сравнение с конкурентите, цената на изстъргването в Click.ru е 3-5 пъти по-ниска, особено ако говорим сиза проверка на голям набор от ключове.

Работа с анализатора на Wordstat със сезонно търсене

Wordstat предоставя статистика за последните 30 дни. Следователно, ако има сезонно търсене на заявка, тогава получените данни могат да бъдат надценени или подценени. Ако видите нули в отчета на анализатора и подозирате, че нещо не е наред със статистиката, отидете на Wordstat и погледнете „История на заявките“. Ярко изразената сезонност ще бъде видима на графиката:

Искате бързо да извършите проверка на честотата на даден списък с фрази? Регистрирайте се и събирайте честотата на ключовите думи с Wordstat Parser. Инструментът работи "в облака" и не изисква създаване на специални акаунти в Yandex, въвеждане на captcha, работа чрез прокси и други манипулации. Разборът струва 3-5 пъти по-евтино от конкурентите. Първите 50 чека са безплатни.